תביעות ביטוח – 4 דגשים שלא הכרתם

הראשית של תביעת הביטוח הינה במצב ביטוח. מצב זה עשוי להיגרם בשל ביצוע תאונת דרכים באשמת הצד שכנגד או באשמה שלכם, פגיעה בהולך רגל או גניבה של הרכב שלכם. בכל אחד ממצבים אלו עליכם לבצע תיעוד של קרות המקרה. אל תודו באשמה שלכן, תביעת ביטוח של חברתכם תחול רק במקרה שהנכם אשמים בתאונה. במידה וקרתה תאונה בשל עברה של הצד שכנגד או אי זהירות, תוכלו לתבוע את ביטוח הרכב שלו.

 

תביעות ביטוח – 4 דגשים שלא הכרתם – 

  1. כיצד ניתן להגיש תביעה לחברת הביטוח? הרבה חברות ביטוח נותנות בידן להגיש את התביעה שלכם באופן ישיר על ידי רשת האינטרנט אשר מותאם לטלפון נייד או לאפליקציה או לחלופין באופן ישיר מהטלפון הסלולרי שלכם. תוכלו אף להעלות תמונות של הנזק מזמן התאונה, את הפרטים של הנהג שכנגד, נתוני פוליסת הביטוח שלו, רישיון הנהיגה שלו וכן המספר של לוחית הרישוי שלו. הפרוצדורה של תביעה זו הינה מהירה ואף קבלת השיפוי אשר יוענק לכם. ברוב המקרים חברת הביטוח תיתן בידכם לבצע את הטיפול ברכב שלכם על ידי מוסך שהינו בהסדר, כאשר יהיה לה זול הטיפול הזה, לעומת הטיפול במוסך אשר תבחרו על דעת עצמכם.
  2. מה היא הפרוצדורה של הגשת התביעה שלכם? עליכם לצלם את כל המקומות אשר הוסב להם נזק ברכב שלכם. אחר כך, עליכם לקבל את הפרטים של הנהג השני, לכתוב את מספר לוחית הרישוי של הרכב שלו ולוודא כי יש ברשותו בתוקף פוליסת ביטוח. את כל אלו עליכם למסור בידי חברת הביטוח, לרבות תיאור מדויק של קרות המצב אשר הביא לתאונה.
  3. מה עליכם לעשות במידה ולאחד המשתתפים בתאונה אין ברשותו ביטוח צד ג' או מקיף? אם הנהג אשר פגע בכם בתאונה מכוסה אך ורק על ידי ביטוח חובה, אפשר לתבוע אותו בבית דין לענייני תעבורה וכן לבקש ממנו שיפוי כספי הולם.
  4. מי ישלם עבור ההשתתפות העצמית? כאשר חברת הביטוח תשפה אתכם הודות תאונה שעברתם, עליכם לשלם השתתפות עצמית בעלות אשר כתובה בפוליסה שלכם. במידה וקניתם הרחבה עבור ביטול השתתפות עצמית, אינכם נדרשים לשלם כעת כל השתתפות עצמית.

למידע נוסף, אתם מוזמנים לפנות לעורך דין מומחה לתביעות בגין תאונות דרכים.

וטרינר כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
ברחשים בבית – מה ניתן לעשות?
ברחשים עם מהם חרקים קטנים ומעופפים, לרוב יהיו בצבע שחור, והם יכולים להוות מטרד לא קטן. חלקם עוקצים...
קרא עוד »
דצמ 14, 2021
כל כמה זמן כדאי לקלח כלבים ואיך נשמור על הפרווה שלהם?
הכלבים שלנו נחשבים למשהו שאנו לא יכולים בלעדיו. ובכן, בוודאי כל אחד מכם ירצה לעשות כל שניתן וזאת על...
קרא עוד »
מרץ 05, 2019
כל מה שצריך לדעת לפני שמזמינים חברת הדברה
לפני שאתם בכלל עושים את הצעד של פניה אל חברת הדברה שתבוא אל ביתכם כדי לרסס, אתם צריכים לברר האם אתם...
קרא עוד »
מרץ 25, 2021