איך להגשים את עצמך?

מימוש והגשמה

דומה כי הגשמה עצמית זו אחת ממטרות העל שמלווה כל אדם באשר הוא. כולנו מעריכים את עצמנו ואת היכולות שלנו, יש לנו שאיפות ומאוויים, מחשבות, תאוריות וגם רצונות. וההגשמה העצמית בעידן שלנו היא חלק מהותי ובלתי נפרד מהחיים. יש אנשים שמרגישים שהם מצליחים – הם מאיישים משרה מכובדת, מנהלים חיי משפחה פוריים, וחשים כי החיים מאירים להם פנים והם מצליחים להגשים את עצמם ולהוציא את המיטב שבתוכם אל הפועל. אבל למרבה הכאב מספר האנשים שלא מצליחים לבטא את עצמם ולהגיע להגשמה עצמית גדול יותר.

הגשמה עצמית – מה תוקע אותי?

עבור אנשים רבים ההגשמה העצמית היא חלום רחוק, הם חשים לא פעם חוסר מימוש והגשמה. הם לא יודעים כיצד לפלס לעצמם את הדרך ואילו פעולות עליהם לבצע כדי לחתור ולסלול את הדרך של עצמם להגשמה העצמית. פעמים זה נובע בשל חוסר בטחון עצמי, במקרים אחרים הסיבה היא חוסר מודעות לכוחות הטמונים בתוכנו. ופעמים אלו סיבות אחרות שעוצרות את האדם ומונעות ממנו להגשים את עצמו כפי שהוא היה רוצה. הבשורה היא שיש כיום מגוון שיטות טיפוליות ותרפיות שמטרתן לתת לאדם כלים להגשמה עצמית. כך שמתוך הטיפול והעזרה החיצונית שהוא מקבל, הוא יוכל לצאת לדרך חדשה של הצבת מטרות והגשמתן.

הכר את כוחותיך

במהלך הטיפול לרוב יידרש המטופל לעבור שלב בו הוא מזהה את הכוחות הטמונים בו (ראו באתר https://tatmuda.com), את היכולות המייחדות אותו ואת הכישורים המיוחדים שיש רק לו. הזיהוי הזה מחדש את הכוחות ונותן לאדם את המשמעות האישית שלו ואת הערך הייחודי שלו. כאשר אדם מזהה את ערכו ואת היכולות שלו הוא רואה את עצמו כמסוגל ובעל כלים. ההמשך הוא עשייה והגשמה מתוך רצון להוציא מן הכוח אל הפועל את הכוחות ואת היכולות הטמונים בו.

הגשמה עצמית

היות וכל אדם שונה מרעהו במרקם הנפש, בכישרונות, בכוחות ובכל יתר הפרמטרים, ההגשמה העצמית היא כמובן מותאמת אישית ואינדיבידואלית לגמרי. ולכן ההגשמה העצמית היא תמיד עניין אישי ומכוון מטרה. האדם מציב לעצמו מטרות משלו, והוא יוצא לדרך של חתירה לעברם. המטרות שלו אלו מגשימות את העצמיות שלו!

וטרינר כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
הזמנת דגים – האם זה בטוח למאכל?
חנויות רבות שמשווקות אוכל מוכן מחזיקות בתפריט גם דגים. ואנשים מזמינים אותם. אבל מה, בניגוד לכל סוגי...
קרא עוד »
אוג 23, 2021
פיסול אף ללא ניתוח, איך זה עובד?
השאיפה לאף מעוצב בצורה מושלמת היא מרדף נצחי. בעבר, השגת אסתטיקת האף הרצויה הצריכה פרוצדורות...
קרא עוד »
יול 11, 2023
הרביעייה הנסתרת: חושפת ארבעה יתרונות פחות ידועים של תוספי תזונה להקלה במיגרנה
תוספי תזונה זכו לתשומת לב מוגברת עבור היעילות הפוטנציאלית שלהם בתחום ההקלה במיגרנה. בעוד שרוב האנשים...
קרא עוד »
אוק 22, 2023