עלייתו של הקולגן: הכירו את הטרנד הכי חם בעולם הקוסמטיקה

רפואה סינית

טרנדים בעולם הקוסמטיקה, היופי והטיפוח הולכים ובאים כל הזמן ואם נלך אחורה נוכל לראות לא מעט טרנדים שחלפו מן העולם כך שהיום כמעט ולא ניתן לשמוע עליהם. עם זאת, אחת לכמה שנים מגיע טרנד ייחודי ויוצא דופן שבהחלט מצביע על שינוי משמעותי ומצליח ללוות אותנו שנים ארוכות, ממש כמו תופעת הקולגן שהפכה למאוד פופולרית לאחרונה. מה זה בכלל הקולגן ומדוע הוא כל כך נחשק? ובכן, אם תשאלו את החסידים הרבים שלו ברחבי העולם תקבלו תשובות מגוונות, אך בכל זאת ננסה לעשות פה סדר ולהסביר על מה כל המהומה.

מה זה בכלל קולגן?

קולגן הוא למעשה חלבון המיוצר בגוף של כל אדם באופן טבעי והוא אחראי בין היתר על בריאות העור והאלסטיות שלו, על גמישות השרירים והגידים וגם על חוזק העצמות והמפרקים. החל מראשית שנות העשרים, המאגרים הטבעיים של קולגן בגוף מתחילים להידלדל, מה שבא לידי ביטוי בדרך כלל במראה עייף וחיוני פחות של העור. בשנים האחרונות גילו כי שימוש במוצרים המכילים קולגן בתעשיית הקוסמטיקה כמו מסכת קולגן, קפסולות או קרמים המכילים קולגן – יכול להחזיר את הגלגל לאחור ולהקנות לעור הפנים מראה טבעי וצעיר מחדש.

למה דווקא קולגן?

יש הרבה רכיבים ותכשירים שאמורים להצעיר את עור הפנים, אז מדוע דווקא הקולגן הצליח כל כך? התשובה היא שמדובר למעשה בחומר טבעי, אותו חומר שמיוצר בגוף ומאפשר לשמור על מראה עור בריא. ברגע שמדענים גילו את זה, הדרך להבין כי פיצוי על החוסרים יכול להשפיע לטובה הייתה קצרה מאד. התוצאות לא איחרו לבוא ותוך זמן קצר הפך הקולגן לאחד הרכיבים המבוקשים ביותר בתעשיית היופי והטיפוח.

לא רק קוסמטיקה

שווה לדעת כי קולגן יעיל גם בתחום הספורט. ספורטאים מקצועיים וחובבים באחד משתמשים בתוספי קולגן על מנת לחזק את השרירים ואת העצמות ולהגדיל את טווח התנועה שלהם במהלך האימונים.

בשורה התחתונה, נראה כי מדובר בטרנד שהולך להישאר איתנו עוד זמן רב וכי אנחנו צפויים לראות חידושים ופיתוחים נוספים בשנים הקרובות.

וטרינר כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
סושי פירות – לאוהבי הפירות שבכם
כבר הרבה זמן שהסושי הפך להיות אחד מהמנות האהובות ביותר בישראל, אולי זה בגלל הנוחות שבה ניתן לאכול...
קרא עוד »
מאי 25, 2020
אילו ניתוחים פלסטיים מסוכנים ולמה
בכל הנוגע ליופי ואסתטיקה, נראה שהקדמה והטכנולוגיה המתקדמת הפכו את היכולת לבצע ניתוחים פלסטיים...
קרא עוד »
נוב 29, 2018
האם כדורים לצמיחת שיער מהירה מסוכנים?
  בטיפולים לצמיחת שיער, יש מגוון דרכים ושיטות איך לגרום לעור להצמיח שיער שוב מחדש. חלקן שיטות...
קרא עוד »
מרץ 07, 2021